|
|
 |
Bora Avrić |
Projectleider
bij Movisie |
|
Ervaringsdeskundigheid is cruciaal voor cliëntondersteuning omdat het een unieke en persoonlijke invalshoek biedt. Mensen die zelf ervaring hebben met bepaalde uitdagingen, zoals psychische problemen of verslaving, kunnen anderen beter begrijpen en ondersteunen. Bovendien kunnen ervaringsdeskundigen bruggen bouwen tussen cliënten en professionele hulpverleners, waardoor de zorg beter aansluit bij de behoeften van de cliënt. Kortom, ervaringsdeskundigheid verrijkt de ondersteuning en maakt deze effectiever en menselijker. In deze nieuwsbrief lichten we een aantal artikelen rondom dit onderwerp uit. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cliëntondersteuners staan belangeloos naast inwoners in hun zoektocht naar passende ondersteuning. In Almere komen een aantal verschillende vormen van cliëntondersteuning samen: uitgevoerd door vrijwilligers, beroepsmatige cliëntondersteuners en ervaringsdeskundigen. Hoe gaat dat in de praktijk in zijn werk?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inzet van ervaringsdeskundigen binnen het sociaal domein wint steeds meer terrein. De hoogste tijd om hierover in gesprek te gaan met ervaringsdeskundige (ED) Niekie Doornbosch. Hoe zet Niekie haar deskundigheid in tijdens het werk en wat wil zij meegeven aan andere gemeenten? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Welke rol kan een cliëntondersteuner spelen in het leven van een inwoner? Paula is moeder van Thomas (18), werkt in de zorg en woont in Limburg. Vanwege zijn verstandelijke beperking heeft Thomas levenslang ondersteuning en hulp nodig. Wat zijn Paula's ervaringen met cliëntondersteuning?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Webinar over ervaringsdeskundigheid (13.30 - 14.30 uur) |
Projectleiders ontvangen hiervoor een uitnodiging |
|
|
 |
|
|
Aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief of een wijziging doorgeven? |
|
|
|
|
|
|
|