En: levenslange en levensbrede cliëntondersteuning in Roosendaal
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Afmelden  |   Lees online
14 maart, 2024
Facebook   Twitter   Instagram   Linkedin
Cliëntondersteuning
 
Beste lezer,
Bora Avrić
Projectleider
bij Movisie
Cliëntondersteuning wordt levensbreed ingezet; het richt zich op alle aspecten van het leven van een individu. Het erkent dat gezondheid en welzijn worden beïnvloed door een breed scala aan factoren - waaronder sociale, economische en omgevingsfactoren - en dat het belangrijk is om al deze factoren in overweging te nemen bij het bieden van ondersteuning. Het aanbod moet recht doen aan de diversiteit in de samenleving en de variëteit aan hulpvragen om mensen te helpen een gezond en bevredigend leven te leiden. Ongeacht hun leeftijd, achtergrond of omstandigheid. In deze nieuwsbrief vind je tips en informatie om cliëntondersteuning levensbreed in te zetten. Verder is vanaf vandaag de aanmelding gestart voor de nieuwe SPUK-aanvraag cliëntondersteuning. Aanmelden kan t/m 1 april. Kijk voor meer informatie op onderstaand bericht. 
 
Aanmelding gestart: nieuwe SPUK-aanvraag cliëntondersteuning

Wil jij in jouw gemeente, samen met inwoners en professionals, werk maken van de invulling van cliëntondersteuning? Er is vanaf nu een nieuwe SPUK-aanvraag beschikbaar. Meld jouw gemeente of regio uiterlijk 1 april 2024 aan!

Lees verder
 
 
Wat valt onder onafhankelijke cliëntondersteuning en hoe bied je het levensbreed aan?

Een belangrijk vraagstuk bij de ontwikkeling van cliëntondersteuning gaat over de levensbreedheid en de afbakening ervan. Hoe baken je af wat wel en wat niet tot cliëntondersteuning behoort? En hoe zorg je ervoor dat er geschikte cliëntondersteuning is voor alle inwoners die dat nodig hebben?

Bekijk de handreiking
 
 
COmpas
COmpas: levensbreedheid
Het is bij de wet bepaald dat gemeenten cliëntondersteuning bieden aan alle inwoners die hulp en ondersteuning nodig hebben, ook als ze bijvoorbeeld gebruikmaken van voorzieningen in het kader van de Jeugdwet, openbare gezondheid, Participatiewet, passend onderwijs, schuldhulp of de Zorgverzekeringswet. Hoe zorg je er daarbij voor dat de cliëntondersteuning levensbreed wordt aangeboden? Op deze themapagina vind je meer informatie.
Bekijk de pagina
 
 
Infographic: Op welke momenten wordt een cliëntondersteuner ingezet?
Een inwoner kan op verschillende momenten in het leven een beroep doen op een cliëntondersteuner. In deze infographic vind je een samenvatting van de verschillende momenten waarop cliëntondersteuning kan worden ingezet en welke taken hierbij horen.
Bekijk de infographic
 
 
Ook interessant
Levenslange en levensbrede cliëntondersteuning in Roosendaal
Hoe ga je om met complexe casussen in cliëntondersteuning?
Koploper Onafhankelijke Cliëntondersteuning Den Haag biedt laagdrempelig en levensbreed hulp
3 tips van gemeente Veldhoven voor het levensbreed aanbieden van cliëntondersteuning
 
Agenda
13
Jun
Luisteren, zien en helpen in het sociaal domein: wat vraagt dit van gemeenten?
Sociaal en Cultureel Planbureau in Den Haag
Aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief of een wijziging doorgeven?
Dat kan hier
 
 
 
Movisie
info@movisie.nl  |  www.movisie.nl  |  030-7892000
Churchilllaan 11, 3527 BG, Utrecht