En: ‘Mijn onafhankelijke cliëntondersteuner begrijpt wat ik nodig heb’
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Afmelden  |   Lees online
15 december, 2023
Facebook   Twitter   Instagram   Linkedin
CO Nieuws
 
Beste lezer,
Bora Avrić
Projectleider
bij Movisie
'Ik had mijn zoon en mijzelf al veel eerder een cliëntondersteuner gegund', sprak een moeder van een achttienjarige zoon met een verstandelijke beperking. Daarom heeft hij  levenslange ondersteuning en hulp nodig. Ondersteuning in informatie en advies, in de toegang tot zorg en voorzieningen, continuïteit van zorg, maar ook emotionele steun. Op 4 november 2023 was het de Dag van de Cliëntondersteuner: een mooi moment om de cliëntondersteuners in het zonnetje te zetten en hun ervaringen te delen. Movisie ging in gesprek met een aantal inwoners over hun ervaringen met cliëntondersteuners. Of het nu gaat over een voorbereiding van een keukentafelgesprek of het formuleren van een hulpvraag: het belangrijkste is dat de inwoners weer het gevoel kregen de regie over hun eigen leven te kunnen voeren. 
 
'Ik zou iedereen een cliëntondersteuner aanrader'
Welke ervaringen hebben mensen met hun cliëntondersteuner? Wij vroegen het aan het echtpaar Toon en Ada en aan Mira. Zij schakelden een cliëntondersteuner in voor ondersteuning bij een Wmo-aanvraag in hun gemeente. Wat betekent dat voor hen?
Lees het ervaringsverhaal
 
 
'Mijn cliëntondersteuner is mijn steun en toeverlaat'
Paula is moeder van Thomas (18). Vanwege zijn verstandelijke beperking heeft Thomas levenslang ondersteuning nodig. Voorheen regelde Paula alles zelf, maar inmiddels staat cliëntondersteuner Inge haar bij. We gaan in gesprek met Paula over haar ervaringen met cliëntondersteuning.
Lees het interview
 
 
Cliëntondersteuning in Almere: 'Mensen hebben veel vertrouwen in onze vrijwillige cliëntondersteuners'
Gemeente Almere heeft onderzocht hoe vrijwilligers en inwoners de cliëntondersteuning van Almere ervaren. Evalueren maakt de waarde van cliëntondersteuning zichtbaar en laat zien wat beter kan. Yara Markus en Marion Bestenbreur nemen ons mee in het evaluatieonderzoek. 
Lees het artikel
 
 
Ook interessant
‘Mijn onafhankelijke cliëntondersteuner begrijpt wat ik nodig heb’
Bijeenkomst op 1 februari 2024: ervaringskennis, geen brug te ver
Terugblik: de toegang andersom
Op maandag 11 december 2023 verzorgden we samen met welzijnsorganisatie ContourdeTwern in Waalwijk een workshop tijdens de Landelijke bijeenkomst De toegang andersom. In de workshop bespraken we met behulp van het voorbeeld uit Waalwijk het belang van een goede samenwerking tussen cliëntondersteuners en toegangsmedewerkers. 
Lees verder over het belang van samenwerking
 
 
 
Aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief of een wijziging doorgeven?
Dat kan hier
 
 
 
 
Movisie
info@movisie.nl  |  www.movisie.nl  |  030-7892000
Churchilllaan 11, 3527 BG, Utrecht