En: Dag van de Cliëntondersteuning op 4 november 2023
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Afmelden  |   Lees online
2 november, 2023
Facebook   Twitter   Instagram   Linkedin
CO Nieuws
 
Beste lezer,
Bora Avrić
Projectleider
bij Movisie
Hoe de gemeente de toegang tot cliëntondersteuning heeft geregeld beïnvloedt de beschikbaarheid, kwaliteit en toegankelijkheid van gemeentelijke diensten. Een goed ingerichte toegang tot cliëntondersteuning kan de zelfredzaamheid van inwoners vergroten, de kwaliteit van zorg en ondersteuning verbeteren en bijdragen aan een effectievere en efficiëntere inzet van middelen binnen de zorg en welzijnssector. Het is dus van groot belang dat gemeenten dit zorgvuldig en effectief organiseren. Ben je als professional betrokken bij de toegang tot het sociaal domein? Of zet je je als inwoner, ervaringsdeskundige of medewerker van een cliëntenorganisatie in voor een betere toegang? Meld je dan nu aan voor de landelijke bijeenkomst De toegang andersom, die Movisie samen met de VNG op maandag 11 december organiseert.
 
Dag van de Cliëntondersteuning 2023
4 november is het de Dag van de Cliëntondersteuning. BCMB besteedt hier aandacht aan door te kijken naar goede voorbeelden. Op hun website delen ze de komende weken inspirerende verhalen van mensen die het verschil durven te maken. 
Lees hier meer
 
 
COmpas: cliëntondersteuning en de gemeentelijke toegang
Om de gemeentelijke toegang te vergroten, is het goed om te weten hoe toegang en cliëntondersteuning met elkaar samenhangen. Op deze pagina vind je onder andere informatie over het Verbetertraject Toegang en enkele praktijkvoorbeelden.
Bekijk de pagina
 
 
Toegang en cliëntondersteuning: wat bevordert goede samenwerking?
Verschillende professionals zijn aan zet om inwoners wegwijs te maken in het zorglandschap. Wat zijn de uitdagingen waar deze professionals in de samenwerkingen tegenaan lopen? We gingen in gesprek met Jeanine Rodenhuis en Alison Kemp.
Lees het interview
 
 
Toegang en cliëntondersteuning: Gemeente Middelburg slaat de handen ineen
Gemeente Middelburg zet zich in om (de weg naar) hulp en ondersteuning in het sociaal domein voor inwoners te verbeteren. Daarom nemen zij deel aan het Koploperproject cliëntondersteuning en het Verbetertraject Toegang. Hoe pakken ze dit aan?
Lees verder
 
 
Ook interessant
‘Mijn onafhankelijke cliëntondersteuner begrijpt wat ik nodig heb’
Hoe richten gemeenten de samenwerking tussen cliëntondersteuning en de toegang in?
Het belang van goede samenwerking tussen cliëntondersteuning en de toegang
Agenda
16
nov
Cliëntondersteuning op de kaart voor inwoners met een migratieachtergrond
Webinar, 16.00 - 17.00 uur
11
dec
Landelijke bijeenkomst: De toegang andersom
Utrecht, 09.30 - 16.00 uur
 
Aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief of een wijziging doorgeven?
Dat kan hier
 
 
 
 
Movisie
info@movisie.nl  |  www.movisie.nl  |  030-7892000
Churchilllaan 11, 3527 BG, Utrecht