En: het samenspel tussen formele en informele cliëntondersteuning
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Afmelden  |   Lees online
7 september, 2023
Facebook   Twitter   Instagram   Linkedin
CO Nieuws
 
Beste lezer,
Bora Avrić
Projectleider
bij Movisie
In veel organisaties en professionele omgevingen komen zowel formele als informele samenwerkingsvormen voor, afhankelijk van de behoeften en doelstellingen van de betrokken partijen. Samenwerken is een belangrijke vaardigheid die bijdraagt aan het succesvol aanpakken van complexe uitdagingen en het bereiken van gezamenlijke doelen. Veel gemeenten hebben of willen naast formele (beroepsmatige) cliëntondersteuners ook informele (vrijwillige) cliëntondersteuners inzetten en dit vraagt om een goede samenwerking tussen diverse betrokkenen in de lokale praktijk. Om te komen tot een krachtige lokale samenwerking zijn verschillende methodieken als middel in te zetten. In onderstaande infographic zijn de vijf aspecten van een goede samenwerking in beeld gebracht. 
 
Tool
Infographic: samenwerking bij cliëntondersteuning
Het versterken van cliëntondersteuning vraagt om een goede samenwerking tussen diverse betrokkenen in de lokale praktijk. In deze infographic zijn de vijf aspecten van een goede samenwerking in beeld gebracht.
Bekijk de infographic
 
 
Uit de praktijk
Hoe kom je tot een passende samenwerking rondom cliëntondersteuning?
Zijn er in jouw gemeente meerdere aanbieders van cliëntondersteuning (CO)? En ben je op zoek naar hoe je de samenwerking tussen aanbieders het beste kunt organiseren? De gemeente Westerwolde heeft dit onderzocht aan de hand van vier scenario’s. We gingen erover in gesprek met Gysele Geux, projectleider vanuit MEE Noord.
Lees het interview
 
 
Handreiking
Het samenspel tussen formele en informele cliëntondersteuning
Veel gemeenten hebben of willen naast formele (beroepsmatige) cliëntondersteuners ook informele cliëntondersteuners inzetten. Deze handreiking geeft informatie en inzicht in de belangrijkste aandachtspunten en dilemma’s in het samenspel tussen verschillende cliëntondersteuners.
Bekijk de handreiking
 
 
Ook interessant
Een onderzoek van Significant: de rollen en taken van cliëntondersteuning
Uit de praktijk: samenwerking tussen cliëntondersteuning en de toegang
Regionale communicatiesamenwerking in Noordoost-Brabant: één beeldmerk, één boodschap
Save the date
14
sep
Webinar voor projectleiders: samenwerking tussen professionele en vrijwillige cliëntondersteuners
11.00 - 12.00 uur (online)
11
dec
Landelijke bijeenkomst toegang i.s.m. cliëntondersteuning
fysiek in Utrecht, 12.30 - 17.30 uur
 
Aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief of een wijziging doorgeven?
Dat kan hier
 
 
 
 
Movisie
info@movisie.nl  |  www.movisie.nl  |  030-7892000
Churchilllaan 11, 3527 BG, Utrecht