|
|
 |
Bora Avrić |
Projectleider bij Movisie |
|
In veel organisaties en professionele omgevingen komen zowel formele als informele samenwerkingsvormen voor, afhankelijk van de behoeften en doelstellingen van de betrokken partijen. Samenwerken is een belangrijke vaardigheid die bijdraagt aan het succesvol aanpakken van complexe uitdagingen en het bereiken van gezamenlijke doelen. Veel gemeenten hebben of willen naast formele (beroepsmatige) cliëntondersteuners ook informele (vrijwillige) cliëntondersteuners inzetten en dit vraagt om een goede samenwerking tussen diverse betrokkenen in de lokale praktijk. Om te komen tot een krachtige lokale samenwerking zijn verschillende methodieken als middel in te zetten. In onderstaande infographic zijn de vijf aspecten van een goede samenwerking in beeld gebracht. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het versterken van cliëntondersteuning vraagt om een goede samenwerking tussen diverse betrokkenen in de lokale praktijk. In deze infographic zijn de vijf aspecten van een goede samenwerking in beeld gebracht. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zijn er in jouw gemeente meerdere aanbieders van cliëntondersteuning (CO)? En ben je op zoek naar hoe je de samenwerking tussen aanbieders het beste kunt organiseren? De gemeente Westerwolde heeft dit onderzocht aan de hand van vier scenario’s. We gingen erover in gesprek met Gysele Geux, projectleider vanuit MEE Noord. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Veel gemeenten hebben of willen naast formele (beroepsmatige) cliëntondersteuners ook informele cliëntondersteuners inzetten. Deze handreiking geeft informatie en inzicht in de belangrijkste aandachtspunten en dilemma’s in het samenspel tussen verschillende cliëntondersteuners. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Webinar voor projectleiders: samenwerking tussen professionele en vrijwillige cliëntondersteuners |
11.00 - 12.00 uur (online) |
|
|
 |
|
|
Aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief of een wijziging doorgeven? |
|
|
|
|
|
|
|