En: Toegang verbeteren? Vraag inwoners en uitvoerders naar hun ervaring!
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Afmelden  |   Lees online
4 september, 2023
Facebook   Twitter   Instagram   Linkedin
Nieuws Verbeteren van de Toegang 

 
Beste lezer,
Karin Sok
Projectleider 
bij Movisie

In een reflectiesessie met toegangs-consulenten en ervaringsdeskundigen spraken we over de kracht van taal en dat je de impact van hoe je dingen verwoordt niet moet onderschatten. Neem bijvoorbeeld het woord 'regie'. Daarbij voelt eigenlijk iedereen zich ongemakkelijk, zeker ook de inwoner. De inwoner zelf heeft in principe de regie. En gaat het niet meer over assisteren dan over regie voeren? Als sociaal professional assisteer je inwoners op bepaalde momenten in hun leven en blijf je in beeld als assistent, niet als regievoerder. Zo’n verandering in woorden doet meteen iets in de relatie en je houding ten opzichte van elkaar. In een miniserie van 3 online bijeenkomsten gaan we met dat begrip regie aan de slag: eigen regie, regiehulp, casusregie en procesregie. Wat is wat, hoe geef je dat vorm en wat komt er bij kijken. En wie weet komen we tot andere begrippen die beter passen. Meld je vooral aan!

 
Tool
Toegang verbeteren? Vraag inwoners en uitvoerders naar hun ervaring! 
De vraag ‘wat kan beter in de toegang tot hulp en ondersteuning voor inwoners’ moet vooral beantwoord worden door inwoners zelf. Het is ook waardevol om te weten hoe uitvoerders het proces ervaren. De toegangsscan als instrument geeft snel zicht op de ervaringen en wensen voor verbetering van zowel inwoners als betrokkenen bij de uitvoering.
Bekijk het artikel
 
 
Terugblik
Hoe cliëntervaringsonderzoek anders, beter en vernieuwender kan
Hoe meet en volg je de ervaringen van inwoners? Veel gemeenten zijn op zoek naar hoe ze het cliëntervaringsonderzoek (CEO) hierbij kunnen inzetten. In het leernetwerk ‘Waardevol ervaringsonderzoek’ hebben we vragen opgehaald bij gemeenten rondom dit thema, inspiratie geboden en uitwisseling gefaciliteerd.
Lees de terugblik
 
 
Bijeenkomst
Online proeverij 13 september: meer halen uit cliëntervaringsonderzoek
Steeds meer gemeenten willen weten wat de ervaringen van inwoners zijn met de hulp en steun die zij krijgen, om daarmee te leren en te verbeteren. Het CEO biedt kansen om rijkere informatie op te halen. Maar hoe haal je hier meer uit? Daar leer je tijdens deze online proeverij meer over.
Lees meer
 
 
 
Bijeenkomst
Miniserie regie - eerste bijeenkomst 2 oktober: Krachtig in regie
In de eerste van een serie van 3 bijeenkomsten over regie zoomen we in op eigen regie en casusregie. Wat helpt inwoners om waar mogelijk regisseur te blijven over hun eigen leven, wat helpt niet? En hoe kan ervoor gezorgd worden dat alle professionals die actief zijn binnen het huishouden zo optimaal mogelijk met elkaar samenwerken? 
Lees meer
 
 
 
Agenda
12
sep
Workshop van Stichting Lezen en Schrijven: Waarom moeilijk doen als het begrijpelijk kan
Online, 15.00 - 16.00 uur
28
sep
Koepel Adviesraden: inspiratiesessie 'Verbeteren van de toegang voor inwoners'
Online, 10.00 - 11.30 uur
10
okt
Webinar Passend beschikken door langere indicatieduur of door indicaties zonder einddatum
Online, 15.00 - 16.30 uur
13
NoV
Procesregie en doorbraakroutes: hoe toch tot oplossingen komen (deel 2 van miniserie Regie) 
Online, 14.00 - 15.30 uur
Bekijk de complete agenda
 
 
Movisie
info@movisie.nl  |  www.movisie.nl  |  030-7892000
Churchilllaan 11, 3527 BG, Utrecht