En: op welke manieren wordt een cliëntondersteuner ingezet?
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Afmelden  |   Lees online
26 juni, 2023
Facebook   Twitter   Instagram   Linkedin
CO Nieuws
 
Beste lezer,
Bora Avrić
Projectleider
bij Movisie
Doe je op dit moment de juiste dingen en heeft de manier waarop je cliëntondersteuning uitvoert ook het gewenste effect voor inwoners? Tijdens de Projectleiders-bijeenkomst wisselden oude en nieuwe koplopergemeenten het belang van monitoren uit. Het monitoren van cliëntondersteuning, en het afleggen van verantwoording, draagt bij aan het opbouwen van vertrouwen tussen inwoners en de betrokken organisaties. Inwoners kunnen erop vertrouwen dat de diensten op een professionele en verantwoorde manier worden geleverd en dat er transparantie is. Dat draagt bij aan betere en snellere hulp voor inwoners.
 
COmpas: wegwijzer in het versterken van cliëntondersteuning
In deze nieuwsbrief staat de startende projectleider centraal. Hoe begin je met het versterken van cliëntondersteuning? Gebruik dit kompas als je op zoek bent naar informatie die kan helpen bij jouw reis naar het versterken van cliëntondersteuning.
Bekijk het COmpas
 
 
Handreiking Onafhankelijke Cliëntondersteuning
In 2017 bracht de VNG in samenwerking met Movisie een handreiking voor onafhankelijke cliëntondersteuning uit. We publiceren in april 2023 een vernieuwde Handreiking cliëntondersteuning. In deze update zijn de ervaringen en opgedane kennis verwerkt uit het Koploperproject Cliëntondersteuning.
Naar de handreiking
 
 
Hoe organiseer en versterk je cliëntondersteuning in de gemeente?
Ook behulpzaam voor de startende projectleider is dit stappenplan. Deze handreiking beschrijft vijf stappen in het proces die de doorontwikkeling van cliëntondersteuning ondersteunen. Elke stap bevat tips en goede voorbeelden uit de praktijk. 
Bekijk het stappenplan
 
 
Ook interessant
Infographic: Op welke momenten wordt een cliëntondersteuner ingezet?
Op reis in de wereld van cliëntondersteuning: drie hulpmiddelen
Hoe kom je tot een passende samenwerking rondom cliëntondersteuning?
Save the date
14
sep
Webinar voor projectleiders: samenwerking tussen professionele en vrijwillige cliëntondersteuners
11.00 - 12.00 uur (online)
11
dec
Landelijke bijeenkomst toegang i.s.m. cliëntondersteuning
fysiek in Utrecht, 12.30 - 17.30 uur
 
Aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief of een wijziging doorgeven?
Dat kan hier
 
 
 
 
Movisie
info@movisie.nl  |  www.movisie.nl  |  030-7892000
Churchilllaan 11, 3527 BG, Utrecht