|
|
|
Bora Avrić |
Projectleider bij Movisie |
|
Doe je op dit moment de juiste dingen en heeft de manier waarop je cliëntondersteuning uitvoert ook het gewenste effect voor inwoners? Tijdens de Projectleiders-bijeenkomst wisselden oude en nieuwe koplopergemeenten het belang van monitoren uit. Het monitoren van cliëntondersteuning, en het afleggen van verantwoording, draagt bij aan het opbouwen van vertrouwen tussen inwoners en de betrokken organisaties. Inwoners kunnen erop vertrouwen dat de diensten op een professionele en verantwoorde manier worden geleverd en dat er transparantie is. Dat draagt bij aan betere en snellere hulp voor inwoners. |
|
|
|
|
|
|
|
|
In deze nieuwsbrief staat de startende projectleider centraal. Hoe begin je met het versterken van cliëntondersteuning? Gebruik dit kompas als je op zoek bent naar informatie die kan helpen bij jouw reis naar het versterken van cliëntondersteuning. |
|
|
|
|
|
|
|
|
In 2017 bracht de VNG in samenwerking met Movisie een handreiking voor onafhankelijke cliëntondersteuning uit. We publiceren in april 2023 een vernieuwde Handreiking cliëntondersteuning. In deze update zijn de ervaringen en opgedane kennis verwerkt uit het Koploperproject Cliëntondersteuning. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ook behulpzaam voor de startende projectleider is dit stappenplan. Deze handreiking beschrijft vijf stappen in het proces die de doorontwikkeling van cliëntondersteuning ondersteunen. Elke stap bevat tips en goede voorbeelden uit de praktijk. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Webinar voor projectleiders: samenwerking tussen professionele en vrijwillige cliëntondersteuners |
11.00 - 12.00 uur (online) |
|
|
|
|
|
Aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief of een wijziging doorgeven? |
|
|
|
|
|
|
|