En: goede samenwerking in Zeist om echt het verschil te maken
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Afmelden  |   Lees online
26 mei, 2023
Facebook   Twitter   Instagram   Linkedin
Nieuws Verbeteren van de Toegang 

 
Beste lezer,
Annelies Kooiman
Projectleider 
bij Movisie
Het verbeteren van de Toegang blijft hoog op de agenda staan en is een uitdaging voor gemeentes, met personeelskrapte en budgettekorten als obstakels. Vanuit Movisie zoeken we naar goede voorbeelden van gemeentes die verbeteringen in de Toegang hebben gerealiseerd. Onze focus daarbij is hoe medewerkers en inwoners samenwerken aan een bevredigende oplossing. We zijn nauw betrokken bij twee gemeentes, waar integraal werken, luisteren naar inwoners en een toegankelijke werkwijze worden ontwikkeld. We delen de opgedane ervaringen om van te leren. Reflectie, onderzoek en ontwikkeling zijn belangrijk in deze transformatie. In de volgende nieuwsbrief leest u meer over werkzame elementen in de Toegang en aan welke inspirerende sessies en kennisbijeenkomsten u kunt deelnemen na de zomer.

 
Save the date
Tweede editie landelijke bijeenkomst Toegang op 11 december
Op 11 december 2023 vindt de tweede editie van de landelijke bijeenkomst Toegang plaats. Heb je ideeën, vraagstukken of dilemma’s waar je die dag mee aan de slag zou willen? Laat het ons weten via deze korte enquête. Zo kunnen we het programma zoveel mogelijk laten aansluiten op jouw behoefte.
Lees meer
 
 
Uit de praktijk
'De Wally heeft me weer op weg geholpen' 
Afgelopen zomer klopt Rob (79) bij zijn huisarts in Deventer aan. Sinds het overlijden van zijn vrouw voelt hij zich vaak eenzaam. Zijn huisarts brengt hem in contact met een Wally. Dit is een maatschappelijk werker die verbonden is aan de huisartsenpraktijk. ‘Ik klopte vier maanden geleden bij de huisarts aan en sindsdien is er zoveel gebeurd.’
Lees het interview
 
 
Overzichtspagina's
Cliëntervaringen als volwaardige bron voor sturingsinformatie
De waarde van cliëntervaringen voor het verbeteren van beleid en uitvoering wordt algemeen erkend. Maar het is best ingewikkeld om ervaringen op een goede manier te onderzoeken en te monitoren. Daarom biedt Movisie twee overzichtspagina’s met tools, achtergrondinformatie en praktijkverhalen.
Bekijk de pagina's
 
 
Meer nieuws
Samen wijkbewoners helpen, zonder oordeel
‘Een inwoner bestaat niet uit domeinen’
Goede samenwerking in Zeist om echt het verschil te maken
‘Het allerbelangrijkste is oprecht te luisteren naar de ander’
Vier tips voor gemeenten om digitale drempels te verlagen
Agenda
5
juli
Webinar: samenhang in de toegang
Online, 10.00 - 11.00 uur
13
sep
Proeverij Cliëntervaringsonderzoek
Save the date
21
sep
Inspiratiesessie 'Verbeteren van de toegang'
Online, 10.00 - 11.30 uur
11
dec
Landelijke bijeenkomst toegang: een betere toegang voor inwoners in het sociaal domein
Live in Utrecht, 12.30 - 17.30 uur
Bekijk de complete agenda
 
 
Movisie
info@movisie.nl  |  www.movisie.nl  |  030-7892000
Churchilllaan 11, 3527 BG, Utrecht