En: cliëntondersteuning voor dak- en thuislozen
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Afmelden  |   Lees online
5 april, 2023
Facebook   Twitter   Instagram   Linkedin
OCO Nieuws
 
Beste lezer,
Bora Avrić
Projectleider
bij Movisie
Het vergroten van de bekendheid van cliëntondersteuning kan tijd en moeite kosten, maar levensbrede, onafhankelijke en kwalitatief goede cliëntondersteuning kan een enorme impact hebben op het leven van mensen. Het is daarom de moeite waard om verschillende strategieën uit te proberen en te kijken wat het beste werkt voor jouw gemeente. Maak gebruik van lokale media, zet in op het verbeteren van de samenwerking met andere organisaties en op een divers aanbod met aandacht voor specifieke groepen, verspreid informatie via folders en flyers, praat met inwoners en ervaringsdeskundigen en deel hun ervaringen. Er is een groeiende behoefte aan zicht op resultaten van deze inzet. Heb je daarbij hulp nodig? Neem contact met ons op!
 
Versterking van cliëntondersteuning in het land: een tussenstand
In de afgelopen vijf jaar hebben gemeenten samen met andere lokale partijen hard gewerkt aan het versterken van cliëntondersteuning. Wat is de oogst van de afgelopen vijf jaar? In deze factsheet vind je een cijfermatig overzicht van het bereik, de activiteiten en ontwikkelde kennis.
Bekijk de factsheet
 
 
Save the date
12 juni: fysieke projectleidersbijeenkomst in Utrecht
Als projectleider cliëntondersteuning werk je aan de doorontwikkeling van cliëntondersteuning in jouw gemeente. Movisie signaleert een groeiende behoefte bij projectleiders en betrokkenen om meer zicht te krijgen op de resultaten van de inzet van cliëntondersteuning. Daarom gaan we op 12 juni in op manieren om cliëntondersteuning te monitoren, hoe je dat proces kan inrichten en delen we goede voorbeelden uit het land. Deze bijeenkomst is interessant voor startende gemeenten en gemeenten die al langer bezig zijn met het thema. Projectleiders hebben de save the date via de mail ontvangen.
 
Terugblik webinar
Cliëntondersteuning voor dak- en thuisloze mensen
Het voorkomen van dak- en thuisloosheid vraagt om een integrale en preventieve aanpak. Wat kunnen cliëntondersteuners betekenen voor (dreigend) dak- en thuislozen? We gaan hier tijdens een webinar op in, samen met Marlies Filbri (directeur van het Straat Consulaat) en Jolijn Tongeren (cliëntondersteuner bij Bureau Straatjuristen). 
 
Lees de terugblik
 
Ook interessant
Passende samenwerking rondom cliëntondersteuning: een afweging van vier scenario's in de gemeente Westerwolde
Publicatie van Divosa: Samen tot je recht komen
Infographic: samenwerking bij cliëntondersteuning
Save the date
12
jun
Projectleidersbijeenkomst 
10.00 - 13.00 uur (fysiek in Utrecht)
14
sep
Landelijke themabijeenkomst  
14.00 - 16.00 uur (online)
 
Aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief of een wijziging doorgeven?
Dat kan hier
 
 
 
 
Movisie
info@movisie.nl  |  www.movisie.nl  |  030-7892000
Churchilllaan 11, 3527 BG, Utrecht