Samen op reis in de wereld van cliëntondersteuning
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Afmelden  |   Lees online
15 september, 2022
Facebook   Twitter   Instagram   Linkedin
OCO Nieuws
 
Beste lezer,
Bora Avrić
Projectleider
bij Movisie
'Ruim 2,5 miljoen huishoudens krijgen mogelijk financiële problemen door de hoogte van de energieprijzen. Ze komen in betalingsproblemen of moeten op hun spaargeld leven.' Er is geen dag dat het nieuws niet bepaald wordt door verontrustende berichten. Een periode waarin angst en onzekerheid lijken te overheersen. Gemeenten en maatschappelijke organisaties die zich grote zorgen maken. Juist in deze tijd is het belangrijk dat de inwoner gewoon op één plek terecht kan (fysiek of digitaal) voor alle vraagstukken die hij heeft en zo goed en zo snel mogelijk geholpen wordt. En ja, daar kan een cliëntondersteuner een hele belangrijke rol in spelen!
 
Meld je nu aan!
Congres Cliëntondersteuning: samen op reis in de wereld van cliëntondersteuning  
In 2017 stonden veertien gemeenten in de startblokken om als Koploper de cliëntondersteuning (CO) te versterken. Inmiddels zijn 113 gemeenten aangesloten op deze reis en veel andere gemeenten maken weer gebruik van de ervaring en kennis van koplopers. Wat hebben zij op hun reis (samen) meegemaakt? Met welke kennis en tools zijn hun rugzakken gevuld? En waar gaat de reis nog naartoe? Tijdens het landelijk congres Cliëntondersteuning op 15 november 2022 nemen wij jou mee in de wereld van cliëntondersteuning. Een kompas met richtingen wijst ons de weg en ontdekken we samen de verschillende bestemmingen.
Meer informatie en aanmelden 
 
 
COmpas: wegwijzer in het versterken van cliëntondersteuning 
Dit kompas fungeert als wegwijzer bij de versterking van cliëntondersteuning in jouw gemeente. Je vindt hierin meer informatie over de belangrijkste handreikingen, tools en praktijkvoorbeelden van andere gemeenten. 
Ga naar het COmpas 
 
 
Extra aanvraagtermijn SPUK-regeling  
De staatssecretaris heeft besloten in het najaar van 2022 een extra aanvraagtermijn voor de SPUK-regeling open te stellen. Deze aanvraagtermijn zal openstaan tot en met 14 oktober 2022. Je kunt de aanvraag desgewenst opnieuw indienen. Het zal op volgorde van binnenkomst van volledige aanvragen beoordeeld worden.
Lees verder 
 
 
Expertteam Hilvarenbeek: sleutel tot succes bij de overgang van Wmo naar Wlz 
Het expertteam Hilvarenbeek informeert en ondersteunt inwoners bij de overgang van de Wet maatschappelijk ondersteuning (Wmo) naar de Wet langdurige zorg (Wlz). Movisie sprak met drie leden van dit team. Wat zijn de succesfactoren van deze aanpak?
Lees verder 
 
 
Ook interessant
Pier de Boer-prijs 2023: ‘Coach van de toekomst’ 
Onderzoek in drie Friese gemeenten: sluit cliëntondersteuning aan op de gewenste situatie? 
Pilot gespecialiseerde cliëntondersteuning: lifecoaches zorgen voor stabiliteit en stimuleren zelfredzaamheid
Het proces van een Meedenkgroep: van zorgen en spanning, naar vertrouwen en verbinding 
Mensenwerk: portretten van cliëntondersteuners 
 
Aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief of een wijziging doorgeven?
Dat kan hier
 
 
 
 
Movisie
info@movisie.nl  |  www.movisie.nl  |  030-7892000
Churchilllaan 11, 3527 BG, Utrecht