En: triage in het sociaal domein
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Afmelden  |   Lees online
31 januari, 2022
Facebook   Twitter   Instagram   Linkedin
Nieuws Verbetertraject Toegang 
 
Beste lezer,
Annelies Kooiman
Projectleider 
bij Movisie
Laatst vroeg iemand mij: ‘Als er een toegang is, is er dan ook een uitgang’? Uitgang vat ik op als een ‘perspectief’, zicht op meer kwaliteit van leven. Daar maken wij ons sterk voor in het project Toegang, met een groeiend aantal mensen. Opvallend is de aandacht voor het 'hoe'. Het lijkt simpel: je gaat met de inwoner in gesprek en bepaalt waar zij/hij door ondersteund kan worden. Maar wat is het een uitdaging om inwoners écht verder te helpen en het juiste pad aan te geven. Wie voert dat gesprek, waarover gaat dat en wie mag besluiten over maatwerk? Hoe verbind je de verschillende afdelingen binnen het gemeentehuis en werk je samen met de sociale basis? Vraagstukken waar een inwoner hopelijk geen weet van heeft. De Toegang biedt pas uitgang als de hindernissen aan de inwoner voorbij gaan.
 
Triage bij de toegang tot hulp en ondersteuning binnen het sociaal domein
Bij het inrichten van de toegang kiezen sommige gemeenten nadrukkelijk voor het toepassen van triage. Wat is triage? Waar komt het vandaan? En welke dilemma’s kom je hierbij tegen? 
Lees het artikel
 
 
‘Beschouw toegang niet als een management- of zorgvraagstuk, maar als een samenlevingsvraagstuk’
De toegang tot zorg en ondersteuning in het sociaal domein is een belangrijk onderwerp, zeker voor wethouders. Wat kunnen wethouders doen om de toegang tot hulp en ondersteuning te verbeteren in de gemeentelijke context?
Lees het verslag
 
 
Gegevensverwerking in het sociaal domein: blijf reflecteren en houd het doel voor ogen
Professionals die werkzaam zijn in de gemeentelijke toegang tot het sociaal domein hebben van doen met privacywetgeving van de sociaal domeinwetten en de AVG. Voor veel medewerkers blijft privacy een lastig onderwerp. Welke vuistregels zijn er te hanteren?
Naar het artikel
 
 
Publicatie
Hoe kunnen wethouders de toegang tot hulp en ondersteuning verbeteren in de gemeentelijke context?
In dit document wordt verslag gedaan van gesprekken met wethouders van deelnemende gemeenten aan het Verbertraject Toegang. Gezamenlijk reiken zij (aspirant-)wethouders handelingsperspectieven om de toegang in hun gemeente duurzaam te verbeteren.
 
Download de publicatie
 
 
Kennisdossier: PGB
Toegang tot pgb: informatie en praktische tips voor gemeenten
PGB: zij aan zij voor passende ondersteuning
‘Vertrouw burgers met een persoonsgebonden budget’
De meerwaarde van ‘meedenkers’ in Noordwijk
‘Ik heb het gevoel dat ze totaal niet snappen wat er nodig is’
Agenda
17
feb
Kennisdeelbijeenkomst: Triage in het sociaal domein
Online bijeenkomst van 10.00 - 12.00 uur
 
 
Movisie
info@movisie.nl  |  www.movisie.nl  |  030-7892000
Churchilllaan 11, 3527 BG, Utrecht