En: Klantreis sociaal domein voor een verbeterde toegang
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Afmelden  |   Lees online
7 december, 2021
Facebook   Twitter   Instagram   Linkedin
Nieuws Verbetertraject Toegang 
 
Beste lezer,
Karin Sok
Projectleider 
bij Movisie
We zijn inmiddels een jaar onderweg: 24 gemeenten zijn vanuit beleid, uitvoering en inwoners aan de slag gegaan met ontschotten, triage en laagdrempeligheid. Vaak gaat het over het systeem: inwoners moeten weten waar ze terecht kunnen, sneller op de juiste plek terechtkomen en de steun en hulp krijgen. Voor 2022 hopen we dat gemeenten nog een stap verder naar de inwoner toe zetten. Dat we werkwijzen kunnen toepassen waarbij de inwoner aan zet is en regie en zeggenschap ervaart over zijn eigen traject en leven. En dat we met elkaar ontdekken waar knelpunten zitten, hoe je medewerkers de ruimte kunt geven om te leren en hoe je als organisatie al lerend deze knelpunten op kunt lossen. Learning by doing in 2022!
 
Toolbox: samen met inwoners werken aan een betere toegang
Om de toegang te verbeteren is de inbreng van en samenwerking met inwoners van essentieel belang. Hoe doe je dat, wanneer en met welke inwoners? Movisie heeft een toolbox ontwikkeld om je op een aantal van die vragen antwoord te geven.
Naar de toolbox
 
 
Verbetertraject Toegang: facts & figures
Welke gemeenten doen mee aan Verbetertraject Toegang, met welke uitgangspunten houden ze zich bezig en welke kennisproducten zijn er ontwikkeld om de inwoner centraal te zetten? 
Bekijk de factsheet
 
 
‘Ik heb het gevoel dat ze totaal niet snappen wat er nodig is’  
Valentijn (31) woont in een woongroep voor mensen met autisme. Hij krijgt een persoonsgebonden budget (pgb) via de Wmo. Zijn gemeente kondigde een paar maanden geleden flinke wijzigingen aan. Movisie spreekt moeder Anja over het effect van deze wijzigingen.
Lees het ervaringsverhaal
 
 
Kennisdossier in de spotlight
Afstemming op alle relevante levensgebieden
Om kwaliteit van leven te kunnen ervaren, moet er aandacht zijn voor alle leefgebieden van de inwoner. Hoe speelt dit bij de toegang? Is dit samenhangend en integraal? In dit kennisdossier is er aandacht voor de afstemming op alle leefgebieden.
 
Bekijk het kennisdossier
 
 
Meer nieuws
Toegang verbeteren: het inwonersperspectief in kaart brengen
Klantreis sociaal domein voor een verbeterde toegang: gemeente Eindhoven geeft tips
‘Iedereen wil niet alleen cliënt, maar ook gewoon mens zijn’
Psychiatrie en sociaal domein: oproep tot publieke dialoog en gezamenlijk handelen 
Ervaringskennis en eigen regie van inwoners bij het verbeteren van de toegang
‘In Stein moet iedereen mee kunnen doen’
Agenda
09
dec
Kennisdeelbijeenkomst: Privacy en toegang
Online bijeenkomst
15
dec
Interactieve wethoudersbijeenkomst: toegang sociaal domein
Online bijeenkomst
 
 
Movisie
info@movisie.nl  |  www.movisie.nl  |  030-7892000
Churchilllaan 11, 3527 BG, Utrecht