Nieuws Verbetertraject Toegang |
|
|
|
|
Hoe kan de samenwerking tussen toegangsprofessionals en onafhankelijke cliëntondersteuners bevorderd worden? In gesprek met een wijkteammedewerker en onafhankelijk cliëntondersteuner. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In Noordwijk werkt de gemeente intensief samen met Per Saldo. 'Het is voor inwoners en professionals prettig dat specialisten van Per Saldo meedenken, bijvoorbeeld bij het opstellen van een budgetplan. De meedenkers zijn ervaren en kennen de weg.' |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zorgverlener Annemiek is al ruim acht jaar betrokken bij haar cliënt Eva. Opeens lag er een brief van de gemeente op de mat. De boodschap: de zorg binnen de gemeente wordt op korte termijn anders georganiseerd. 'Er zijn veel vragen en geen antwoorden, dat kun je deze cliënten niet aandoen.' |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anita Peters |
Programmadirecteur bij Movisie |
|
'Als ik door de oogharen kijk naar verbeteropgaven van de deelnemers van het Verbetertraject Toegang, lijkt er veel te gaan over de randvoorwaarden, namelijk inrichtings- en samenwerkingsvraagstukken. Het verbeteren van de toegang, zodat inwoners kunnen rekenen op zorg en ondersteuning die nodig is, kan alleen als ‘richten’, ‘inrichten’ en ‘verrichten’ in lijn zijn met elkaar. De weg daar naartoe vraagt om een lerende houding waarbij de inwoner en cliënt leidend zijn.' |
|
|
|
|
|
|
|
Kennisdossier in de spotlight |
|
|
Hoe is de toegang georganiseerd? Is het aanbod bekend en vindbaar? In dit kennisdossier staat aandacht voor aspecten als communicatie en transparantie met betrekking tot de toegang tot hulp en ondersteuning centraal. |
|
|
|
|
|
|
|
Kennisdeelbijeenkomsten: meld je aan! |
|
|
|
|