En: Samenwerking tussen toegangsprofessionals en cliëntondersteuners
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Afmelden  |   Lees online
4 oktober, 2021
Facebook   Twitter   Instagram   Linkedin
Nieuws Verbetertraject Toegang 
 
Toegang en cliëntondersteuning: meerwaarde van een goede samenwerking
Hoe kan de samenwerking tussen toegangsprofessionals en onafhankelijke cliëntondersteuners bevorderd worden? In gesprek met een wijkteammedewerker en onafhankelijk cliëntondersteuner.
Lees de tips
 
 
De meerwaarde van ‘meedenkers’ in Noordwijk
In Noordwijk werkt de gemeente intensief samen met Per Saldo. 'Het is voor inwoners en professionals prettig dat specialisten van Per Saldo meedenken, bijvoorbeeld bij het opstellen van een budgetplan. De meedenkers zijn ervaren en kennen de weg.'
Lees het interview
 
 
'Je kunt een cliënt niet op deze manier in het ongewisse laten als gemeente'
Zorgverlener Annemiek is al ruim acht jaar betrokken bij haar cliënt Eva. Opeens lag er een brief van de gemeente op de mat. De boodschap: de zorg binnen de gemeente wordt op korte termijn anders georganiseerd. 'Er zijn veel vragen en geen antwoorden, dat kun je deze cliënten niet aandoen.'
Lees het ervaringsverhaal
 
 
Blog
Echt luisteren
Anita Peters
Programmadirecteur bij Movisie
'Als ik door de oogharen kijk naar verbeteropgaven van de deelnemers van het Verbetertraject Toegang, lijkt er veel te gaan over de randvoorwaarden, namelijk inrichtings- en samenwerkingsvraagstukken. Het verbeteren van de toegang, zodat inwoners kunnen rekenen op zorg en ondersteuning die nodig is, kan alleen als ‘richten’, ‘inrichten’ en ‘verrichten’ in lijn zijn met elkaar. De weg daar naartoe vraagt om een lerende houding waarbij de inwoner en cliënt leidend zijn.'
 
Lees verder 
 
Kennisdossier in de spotlight
Transparantie en eenvoud
Hoe is de toegang georganiseerd? Is het aanbod bekend en vindbaar? In dit kennisdossier staat aandacht voor aspecten als communicatie en transparantie met betrekking tot de toegang tot hulp en ondersteuning centraal.
 
Bekijk het kennisdossier
 
Kennisdeelbijeenkomsten: meld je aan!
25
okt
Hoe organiseer je een toegankelijke gemeentelijke toegang?
13.00 - 15.00 uur
25
nov
Triage in het sociaal domein
10.00 - 12.00 uur
09
dec
Privacy en toegang
10.00 - 12.00 uur
 
Meer nieuws
Toegang tot voorzieningen: sociaal domein van het slot
Mantelzorgondersteuning: samenwerken aan servicegerichte toegang
Save the date: landelijk congres cliëntondersteuning
 
Movisie
info@movisie.nl  |  www.movisie.nl  |  030-7892000
Churchilllaan 11, 3527 BG, Utrecht