En: 3 tips voor het levensbreed aanbieden van clientondersteuning
|
Beste allemaal, Via deze weg wensen wij jullie namens heel Movisie het allerbeste toe voor 2021! De afgelopen kerstperiode en jaarwisseling zagen er heel anders uit. Hopelijk heeft iedereen er toch nog van kunnen genieten en zijn we opgeladen voor het komende jaar. Want ook in 2021 zetten we ons samen weer in voor het versterken van onafhankelijke cliëntondersteuning. Hartelijke groet Projectleiders Joost de Haan & Bora Avric |
|
|
|
|
Hoe kun je als gemeente OCO inrichten zodat het ook voor mensen met een migratieachtergrond passende ondersteuning biedt en bijdraagt aan preventie? We delen een aantal aandachtspunten en geven 6 tips. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoe zorgt gemeente Veldhoven voor geschikte cliëntondersteuning voor alle inwoners die dat nodig hebben? Nienke van Eerd, projectleider cliëntondersteuning vertelt over de Veldhovense aanpak en heeft drie tips voor andere gemeenten. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In dit rapport, over de ontwikkeling van gespecialiseerde cliëntondersteuning, gaan we in op de aanpak, ambities en voortgang van koploper-gemeenten. Daarnaast staan we stil bij de succesfactoren en uitdagingen die gemeenten nu al ervaren in de ontwikkeling van gespecialiseerde cliëntondersteuning. |
|
|
|
|
|
|
In Friesland experimenteerden ze al vóór de invoering van de eerste Wmo (2007) met vormen van cliëntondersteuning. Betekent hun vroege ervaring met cliëntondersteuning dat Friese gemeenten inmiddels expert zijn op het gebied van cliëntondersteuning? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gemeenten Meppel en de Wolden organiseerden een inspiratiesessie voor andere gemeenten, waarin OCO in de overgang tussen Wmo en Wlz centraal stond. Benieuwd naar hun ervaringen en tips? |
|
|
|
|
|
|
|
Aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief of een wijziging doorgeven? |
|
|
|
|
|
|
|