De cliëntondersteuner biedt helpende hand in tijden van corona
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
 
Afmelden  |   Lees online
23 april, 2020
Facebook   Twitter   Instagram   Linkedin
Coronanieuws uit het Koplopersproject
VNG
Veelgestelde vragen van gemeenten over de coronacrisis beantwoord

De VNG beantwoordt veelgestelde vragen (dagelijkse update), nieuwsberichten, publicaties en relevantie links in een aparte rubriek. Gemeenten kunnen onderling expertise en vragen uitwisselen op het coronaforum.

Bekijk rubriek
 
 
Movisie
De cliëntondersteuner biedt helpende hand in tijden van corona
Voor kwetsbare groepen in onze samenleving is de impact van het coronavirus en de bijhorende maatregelen extra groot. Juist nu kan de (onafhankelijke) cliëntondersteuner een belangrijke rol vervullen. Als luisterend oor, bij het helpen en verduidelijken van een hulpvraag en bij het verkrijgen van passende hulp of ondersteuning. Het vraagt wel om creativiteit en een andere manier van werken: digitaal en outreachend.
Lees tips
 
 
Ieder(in)
Toegankelijke en begrijpelijke informatie over corona
Ieder(in) biedt een overzicht van toegankelijke en begrijpelijke informatie over corona en de coronamaatregelen. Op deze pagina vind je meer nieuws over en rond het coronavirus van Ieder(In).
Bekijk overzicht
 
 
Welkom
Laatste groep koplopergemeenten trapt digitaal af met online kick-off

Met een online kick-off ging voor 26 nieuwe koplopergemeenten op 16 april het programma Koplopers Cliëntondersteuning van start. Deze vierde groep brengt het totaal aantal deelnemende gemeenten op 92.

De nieuwe koplopergemeenten zijn: Veere, Alblasserdam, Vught, Hendrik-Ido-Ambacht, Rheden, Beekdaelen, Eindhoven, Stadskanaal, Ede, Westerkwartier, Meierijstad, regio Friesland (met 3 gemeenten), Neder-Betuwe, Goirle, Landgraaf, Weert, regio Achterhoek (met 8 gemeenten).

Lees verder
 
 
Oproep
Kunnen we van jouw gemeente leren?
Movisie verzamelt goede voorbeelden over hoe gemeenten cliëntondersteuning creatief inzetten tijdens de coronacrisis. Zie je in jouw gemeente leuke initiatieven ontstaan als het gaat om cliëntondersteuning? Wij zijn erg benieuwd! Stuur een e-mail met een korte toelichting van het goede voorbeeld naar E.even@movisie.nl (Movisie). Daarnaast inventariseren we de belangrijkste adviezen van belangenorganisaties, partnerorganisaties en cliënt- en inwonersorganisaties voor een volgend artikel op de website van Movisie.
Stuur mail
 
 
Interessante publicaties
Drie nieuwe handreikingen
Hoe zorg je ervoor dat er geschikte (onafhankelijke) cliëntondersteuning is voor alle inwoners in de gemeente die dat nodig hebben? In de drie nieuwe handreikingen over de thema's: levensbreedheid en afbakening, cliëntenparticipatie in beleid, en het samenspel formele- en informele cliëntondersteuning lees je hoe je dit aan kunt pakken. Ieder met praktische voorbeelden en handige tools.
Download handreikingen
 
 
Toolbox communicatie

Communicatiebureau HollandSpoor heeft in opdracht van de VNG een toolbox gemaakt, die gemeenten kunnen gebruiken voor de eigen communicatie rondom cliëntondersteuning. De toolbox is te vinden op de website van de VNG. Of op de website van de landelijke campagne. HollandSpoor biedt ook een werksessie 'adaptief communicatieplan' aan. Over dat aanbod hebben koplopers een mail ontvangen.

Naar de website van VNG
 
 
Aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief of een wijziging doorgeven?
Dat kan hier
 
 
 
Movisie
info@movisie.nl  |  www.movisie.nl  |  030-7892000
Catharijnesingel 47, 3511 GC, Utrecht