Nieuwsbrief Koploperproject Cliëntondersteuning
Nieuws uit het Koplopersproject |
|
|
Gastblog Stichting Kompassie |
|
|
De wachttijden in de geestelijke gezondheidszorg zijn een groot probleem. Niet alleen voor zorgaanbieders, verzekeraars, gemeentes en hulpdiensten, maar vooral voor de cliënten die erdoor worden getroffen. Kan het anders? Wat gebeurt er eigenlijk als je een hulpvraag direct beantwoordt met iets heel simpels: hulp? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Praat met collega-belangenbehartigers over onafhankelijke clientondersteuning en de ervaringen die je via het Koploperproject hebt opgedaan. Of misschien heb je vragen aan de andere deelnemers binnen dat project? Neem dan een kijkje op Klink, het online platform voor belangenbehartigers van Ieder(in). Meld je aan en doe mee!
(zoek op: onafhankelijke clientondersteuning)
Meer weten? Neem contact op met m.vanopstal@iederin.nl of m.schipper@iederin.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
Masterclass 24 maart vervalt |
Movisie volgt de richtlijnen van RIVM om verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan. Daardoor komt de masterclass cliëntondersteuning op 24 maart te vervallen. Op 29 juni vindt een volgende masterclass plaats voor koplopers 3 en 4. Het doel van deze dag is om de bij de nieuw startende koploperprojecten betrokken mensen in één dag mee te nemen in de inzichten en tools die we in de afgelopen jaren in het kader van het koploperproject hebben ontwikkeld. Zodat je niet allemaal weer op nul hoeft te beginnen. Een aanrader dus om snel goed in het thema te duiken! Meld je bij Eveline Even, E.even@movisie.nl (Movisie). |
|
|
|
|
Feedback of input campagne &CO |
De VNG en Zorgverzekeraars Nederland (ZN) zijn de publiekscampagne ‘Co’ gestart om de bekendheid en vindbaarheid van cliëntondersteuning te vergroten. Heb jij feedback of ervaringsverhalen die geschikt zijn voor de campagne? Neem dan contact met Sietske van der Staak Sietske.vanderStaak@vng.nl (VNG). |
|
|
|
|
|
|
Deze publicatie biedt 11 werkvormen waarmee regionale samenwerking vorm kan krijgen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cliëntondersteuners onderscheiden zich van alle andere sociale professionals door twee unieke eigenschappen: ze zijn onafhankelijk en ze werken ‘levensbreed’. Die visie over het vak heeft de Beroepsvereniging van Cliëntondersteuners (BCMB) onlangs gepresenteerd. Daarbij is ook visual gemaakt die de rol en de verschillende taken van de cliëntondersteuner goed in beeld brengt. |
|
|
|
|
Aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief of een wijziging doorgeven? |
|
|
|
|
|
|
|